Dieta na dobry wzrok

Dieta na dobry wzrok

Dobry wzrok to ogromny powód do radości. Jeżeli wada wzroku już się pojawiła, dobrze by było, aby się nie pogłębiała. Dlatego warto dbać o oczy, zwłaszcza przez odpowiednią dietę. Zatem, co jeść, aby wzmocnić i ochronić wzrok?

Niezbędne witaminy na oczy


Witamina A to silny antyoksydant, który jest niezwykle pomocy w zwalczaniu wolnych rodników uszkadzających wzrok, a także ma duży wpływ na prawidłowe funkcjonowanie fotoreceptorów, które odpowiadają za widzenie w ciągu dnia i po zmroku. Niedobór beta-karotenu może wywołać tzw. kurzą ślepotę, a nawet prowadzić do poważniejszych schorzeń. Witaminę A znajdziesz w wielu warzywach i owocach. Jest rozpuszczalna w tłuszczach, dlatego warto odrobinę skropić olejem np. surówkę z marchewki lub pomidory.


Witamina E również należy do grupy antyoksydantów. Ponadto, pomaga w większym wchłanianiu witaminy A w jelicie cienkim. Jej źródłem są orzechy, mąka pełnoziarnista, oleje roślinne, a także zielonolistne warzywa np. brukselka. Z kolei witamina C zawarta m.in. w natce pietruszki, papryce, czarnych porzeczkach czy cytrusach działa ochronnie. Pamiętaj, że witamina nie jest odporna na wysoką temperaturę, dlatego zaleca się jeść świeże i nieprzetworzone owoce oraz zieleninę.

Składniki mineralne


Dobry wzrok to także zasługa niektórych minerałów jak selen, cynk czy miedź. Jednak kluczową rolę pełni cynk. Pierwiastek znajduje się w siatkówce i odpowiada za wytwarzanie rodopsyny. To dzięki niej możesz rozróżniać odcienie szarości. Niedobór cynku może prowadzić do krótkowzroczności. Cynk znajduje się w owocach morza, rybach, jajach, pestkach dyni i słonecznika.

Antocyjany – roślinne barwniki


Te substancje, odpowiedzialne za barwy kwiatów, odpowiadają za regenerację enzymów w oku, które uległy uszkodzeniu przez wolne rodniki. Co więcej, wzmacniają one drobne naczynia krwionośne oka, przez co gałka oczna jest dobrze ukrwiona i odżywiona. Najbogatszym źródłem antocyjanów są borówki, a także inne owoce o ciemnych, fioletowych skórkach.

Luteinowy filtr


Nie można nie wspomnieć o luteinie, karotenoidowym barwinku. Gromadzi się ona w miejscu zwanym żółtą plamką i działa jak filtr przeciwsłoneczny. Ochrania oko przez szkodliwym promieniowaniem, a także przed zaćmą. Organizm człowieka nie wytwarza luteiny, dlatego bardzo łatwo o jej niedobór. Znajdziesz ją w szpinaku, kapuście włoskiej, brokułach i żółtych warzywach.


Polskie kosmetyki naturalne The Secret Soap Store

© 2015 Wszelkie prawa zastrzeżone. Soczewkowy.pl ® KROS S.C. ul.Ślusarska 4, 05-825 Grodzisk Mazowiecki, NIP 529-179-43-54

W naszym sklepie wykorzystujemy pliki cookies w celach statystycznych, reklamowych i do personalizacji stron. Możesz wyłączyć używanie plików cookies w przeglądarce internetowej jednak może to uniemożliwić złożenie zamówienia! Więcej informacji

Wsparcie e-commerce SOHO SHOP